Det er blitt litt mindre av meg

>> 07 september 2010

Det er med glede jeg registrerer at jeg er blitt noe smalere. Rart egentlig for jeg har ikke gjort noe for det, men jeg kan ikke si annet enn at jeg liker det. Og skal prøve å opprettholde det.

Har tenkt i en evighet på at jeg burde trene og gjøre noe med denne kroppen. Denne kroppen som var så utrolig flott da jeg var yngre, og som hadde alle forutsetninger for å forbli en flott kropp. Men som jeg lot forfalle sakte med sikkert. Først fordi det ikke virket som om jeg trengte å måtte gjøre noe, jeg så jo smashing ut såklart etter årevis med heftig dansetrening flere ganger i uken.

Men etter en stund med lite søvn, mye alkohol, litt narkotika og dårlig kosthold kom litt mage.

Etter svangerskap og fødsel kom mer mage, en god del hofteflesk og slappere rumpe. Merket også at et eller annet skjedde med overarmene. Så en dag da jeg så meg i et bakfra speil, fikk jeg jammen se at jeg hadde fått antydning til fleskerygg også.

Men av en eller annen grunn så syntes jeg ikke noe av dette var noe å bry seg nevneverdig om. Istedet fortsatte jeg å ikke bruke kroppen til annet enn hverdagsbruk (tror nok kroppen min skal være veldig glad for at jeg ikke har lappen..!) overbeviste meg selv om at det var flott med kvinner som ble gamle på den naturlige måten...

Under og etter det andre svangerskapet, så jeg enda mykere og rundere ut. Og selvom mye forsvant med amming det første året, ble mye sittende igjen på denne kroppen.

Etter at kroppen og dama ble 35, skjedde det et eller annet: det kjentes verre ut enn noensinne, mykere og mer kvapsete. Gud forby, jeg hadde jo tross alt ikke vært kvapsete før da! Jeg forsøkte å ikke bry meg om det av en eller annen grunn. Kanskje fordi jeg hadde mye annet å bry meg om.

Men i det siste er det blitt vanskelig ikke å tenke på det heeeeele tiden. Klær er for trange, sitter feil, og jeg vet ikke hvilken str og hvilken form jeg skal kjøpe nye i. Jeg kjenner meg ikke bra, jeg kjenner ikke meg selv igjen.

Så i sommer bestemte jeg meg for at noe måtte skje. Ikke det at jeg har klart å komme igang med noen trening.... Men jeg har snudd på kostholdet mitt, prøver å spise sunnere og riktigere, og ikke fullt så mye ad gangen. Og jeg prøver å bevege meg mer og riktigere selvom jeg ikke trener.

Og jommen ser det ikke ut til å gi resultater! Jeg håper det fortsetter, for jeg vil være et attraktiv gammal kjerring for samboeren min.

Igår koste vi oss forresten, men div godsaker bestilt på sexshop; herlig med lek og moro selvom man er blitt gammel...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen noen ord til meg :-)


Bloggurat

Følgere

Bloggen skrives av ©TA Meg Vekk, og er underlagt lov om opphavsrett til åndsverk. Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse. Forfatter er selv ansvarlig for innhold.

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP